BEST EVER hadiah hari lahir..

3.8 bufday aku,n aku ternanti-nanti jgak hadiah dari yang tersayang. adik aku bagi aku ank patung simsimi. tekejut jgak aku pepagi buta dtg kat aku bg hadiah. thnz alia awatif.=) ni kisah hadiah aku bagi kat dia, first time aku buat kerja origami tgn sbb nak bg hadiah hari lahir untuk si dia. last2 aku dpt somekejutan yang memag buat aku TERKEJUT+TERKELU+SEDIH. 

ye aku thu dlu aku jahat. aku tak macam ape yang korg nmpk skrg. tp aku jugak seorang manusia biasa. aku ade jugak perasaan sedih wlwpon aku sentiasa senyum,(tp boss tmpt kje aku kata aku kuat sengih dari senyum). memg terkejut la bile kisah silam aku dgn minah tu diungkit. aku dah cuba sedaya upaya aku melupakan jejak hitam dlm hidup aku. tp bfday aku y ke 20 ni hadiah dia bg memg ckup buat aku terkejut.

sungguh aku taerkelu bila "org lama" yang aku dah tinggal tanpa jejak kembali buat aku sedih. yang paling buat aku sedih org yang ter sayang yang aku sayang pulak tjuk. so dlm kes ni dua-dua(aku dan dia) terkejut dan dua-dua terkelu dan terasa hati. by the way, aku rasa tak patot la ketika nak menyambut hari-hari bahagia kita membuat org y kita sayang sedih. 

pada pendapat aku. benda dah lepas tu biarlah lepas. tak perlu lah nak ungkit-ungkit dan nak story-story kat mane-mane media. dan pada "org lama" tolong la sgt-sgt. aku mohon kat kau. kau tolong jgn ggu kebahagiaan kehidupan aku sekarang. kau pon dah bahagia dgn dia.(kau sendri kata kat aku gitu,so aku retype je ape kau bgthu). 

aku dah taknak jadi macam dulu. sbb aku rasa bersyukur aku mmpu pergi jauh dari kehidupan gelap aku yang aku lalui dahulu. cukup sekadar itu cerita kita. now skrg dah bahagia. buat lah kerja sendiri. tak perlu nak post-post pasal aku dah. kau kan milik dia. tak elok klw pasangan kau tgok.ksian dia, klw dia baca. cnfm-cnfm dia terasa hati.

memg layak lah si dia jeles, sbb klw aku kat tmpt dia pon aku akn rasa JELES+TAKUT KEHILGN+RISAU AKU JADI MACAM DLU(tinggal dia tak bertali). tp punca masalah nye dlu aku ngn "org lama". klw aku tak pernah ad hubungan "org lama" sebelum ni dia xjeles sampai tahap ni. sungguh kali ni first time aku dpt hadiah dari org tersayang n hadiah dia sgt bermakna dan akn ku simpan dalam peti hati.

ape-ape pon berlaku, aku masih mmpu senyum walawpon hadiah yang aku terima sgt buat aku terkejut. aku tak marah kan keadaan sbb aku thu, ia nya berpunca dari kehidupan gelap aku sblom aku jadi ape yang aku ade sekarang. atleast dlu aku sangat baran, kepala angin, ikot dan aku je nak mengamuk kat sapa. tp skrg aku jauh berbeza dgn aku yang dlu. now aku dtg dgn versi normal bukan un-normal or hyper active mood. 

klw aku cerita kisah hidup aku kat rakan-rakan aku sekarang sekali pon, mereka tak akan percaya aku yang dulu seteruk itu. dan cnfm akan berkata aku sembg kuat. tp tu lah relity aku dlu.dan yang korg tgok skrg ni aku lebih berakal, lebih sabar, lebih penyayang, itu semua disbbkan aku terlalu sedih bila fkirkan masa gelap aku dahulu,dan aku nekad nak berubah dahn hasil nya yang korg tgok skrg ni lah. hasil daripada usaha melarikan diri dari kehidupan gelap aku dahulu.