Hanya bercerita


PART 1, Perkenalan



Si lelaki bernama dom pada awal nya tiada  niat nak bercinta dgan mana2 perempuan
tetapi pada umurnya seawal 14 tahun dom berkenan dgn mia. Dom ni minat pada mulanya minat melihat prangai mia ni, sbb perangai mia ni ala2 rock2 kapak pastu dgn prangai giler2 si mia ni. Mia ni seorang yang lincah, periang, dan macam2 lah. Itu y buat dom ni tertarik nak mngenali mia ni dgn lebih lanjut. 

Pada awal nye dom tak thu nak buat macam mana, tetapi selepas mmperhati beberapa mggu dom mmberanikan diri untuk meminta nombor talifon mia ni dari kawan baik mia iaitu dania. Naseb dom baik kerana dania ni berbaik hati mmberi dom no si mia. Dom berasa amat gembira ketika mendapat nombor mia. 

Bermula dari detik itu dom mula berkenalan dan mengenali mia dgn lebih rapat. Pada awal nya dom hanya ingin berkawan tetapi apabila difikirkan dom tiada teman wanita, dom mengambil keputusan untuk menjadikan mia sebagai teman wanita dom. Disinilah bermula alam percintaan dom dgan mia. 


Dom seorg pelajar y pintar kerana setiap kali peperiksaan berlansung nama dom akan terpampang dalan senarai top3 dalam tingkatan. Dan paling membanggakan dom pernah mendapat anugerah top1 dalam tngkatan dalam ujian akhir tahun. Tetapi mia pulak hnye belajar dalam kelas no3. Kelas y kurang cerdik. Bagi dom itu bukan alasan untuk dia dan mia berpisah kerana hati bukan diukur dgan kepandaian dalam kelas. 

Dom selalu memerhatikan mia tak kira dimana dom berada, kelibat pertama y akan dicari adalah wajah mia. Apabila melihat kelibat mia dom akan tersenyum kerana teman wanita dom ada dihadapan mata dom.