Hanya Bercerita Part 2


Part 2, Perpisahan



Sampai lah satu ketika dom berada di tingkatan 3. Dom memberi tahu mia y dom mase form4 nak pindah ke sekolah teknik sbb nak amek kos bengkel. Mia wlwpon sedih dgn berita tu tapi mia sembunyikan macam tiada apa2 berlaku. Mia mmberitahu dom bahawa jika dom sudah pindah sekolah mia juga akn berpindah sekolah di sekolah asrama harian tidah jauh dari sekolah kami skrg. 

Wlawbagaimanapon kisah don dan mia tidak habis lagi, don dan mia meneruskan kehidupan mereka sbagai seorg pelajar dan couple seperti biasa. Semasa PMR handfon dom dirampas oleh ayah nya kerana ayh nya mggap dom hnye nak bercinta bukn nak belajar untuk PMR. Alangkah sedih nya hati dom apabila dia tidak dapat berhubung dgn mia lagi. 

Tetapi itu bukan penghalang. Duet belanja sekolah dom hari2 dom simpan dah setiap malam jumaat dan isnin dom akan keluar ke masjid dan balik dari masjid itu don akan menelifon mia mggunakan public fon. Dom menjadi begitu kerana dom sygkan mia dan tak mahu mia berasa keseorgn wlwpon don tak dpt msg mia hari2.

*tidak lama kemudian.

Pmr dah habeh dah result telah pun keluar. Dom medapat keputusan y agak baik untuk melayakkan dom pergi ke sekolah teknik. Dom mendapat tawaran untuk ke teknik dalam jurusan kejuruteraan elektrik bukan seperti y dom inginkan. Dom inginkan jurusan automotif kerana ia lebih kepada bengkel dari kejuruteraan (lebih kepada teori). 

Pada hari y dinanti2 kan dom pergi meniggalkan sekolah keb A untuk ke sekolah teknik tersebut. Saat itu, mia juga berpindah sekolah ke sekolah asrama harian dan tidak bersekolah di sekolah keb A. Sebelum pindah dom telah meminta hubungan mereka diputoskan dan mia bersetuju. "Buku" tentang dom dan mia dah tertutop di sekolah kebgsaan A setelah kedua2nya meninggalkan sekolah keb A untuk masa depan mereka. Hubungan dom dan mia terputos begitu sahaja.